گروه صنعتی تخصصی کیان تلکام
09127056630

انواع آنتن های تقویتی موبایل

انواع آنتن های تقویتی موبایل

این روزها موبایل وسیله ای ضروری است که تقریبا نمی توان کسی را یافت که برای پیش برد امور و یا ارتباط با دیگران از آن استفاده نمی کند. برای اینکه با فردی در آن سر دنیا تماس بگیریم یا آخرین اخبار را در بستر اینترنت چک کنیم می توانیم از موبایل استفاده کنیم. اما حتما دیده اید و حتی برای خود شما پیش آمده است که از بد آنتن دادن تلفن همراه گله مند باشید. برای همین شاید نیاز باشد سیگنال های لازم برای انواع ارتباطات تقویت شوند.

در این مقاله قرار است درباره آنتن های تقویت کننده برای شما صحبت کنیم. به علاوه اینکه درباره مزایای این آنتن ها هم برای شما خواهیم گفت. از طرف دیگر توضیح مختصری درباره چند نوع از انواع آنتن های تقویتی موبایل هم خواهیم داد. اگر شما هم قصد آشنایی با انواع آنتن تقویت کننده را دارید با ما باشید تا توضیحات کاملی را خدمت شما ارائه می کنیم. این شما و این هم صفر تا صد آنتن های تقویتی.

آنتن تقویتی موبایل و اهمیت آن

اگر همراه خود یک دستگاه تقویت کننده انتن موبایل تهیه کنید خواهید دید که به راحتی می توانید مشکل ضعف آنتن دهی را در مکان هایی که در حالت استاندارد برقراری ارتباط را سخت می کنند برطرف کنید. اما اصلا مکانیسم عمل این آنتن های تقویتی چیست؟ این دستگاه ها ابتدا اقدام به دریافت امواج ضعیف موبایل می کنند. سپس سوار بر جبهه های موج این امواج تقویت شده را بازنشر می دهند. در چنین شرایطی  حتی اگر بخواهید به اینترنت وصل شوید و یک تماس تصویری باکیفیت را داشته باشید این امکان برای شما فراهم است. همانطور که می دانید برای اینکه ارتباط با موبایل به خوبی برقرار شود دو عامل نیاز است. یک بستر ارتباط  و دیگری بستر انتقال. که در این بین هریک از موارد مذکور دچار اختلال شوند اهمیت دستگاه تقویت کننده مشخص می شود.

استفاده از انواع آنتن های تقویتی چه مزایایی را دارا می باشد؟

همانطور که می دانید سیگنال یا همان امواج گوشی در همه مکان ها به شکل و شدت و قدرت نیستند. طیفی از عوامل می توانند این امواج را تحت الشعاع قرار دهند. برای نمونه می توان به عواملی مانند تپه و درخت به عنوان عوامل فیزیکی طبیعی اشاره کرد. به علاوه اینکه عواملی مانند مصالح ساختمانی هم به عنوان عوامل مصنوعی در این باره نقش دارند. سیگنال های تلفن همراه از سوی دکل های مخابراتی ارائه می شوند. اما جایی که آنتن دهی این دکل ها درست نباشد تلفن قابل استفاده نیست و به بیان بهتر از دسترس خارج می شود.

اگر در چنین شرایطی که قرار گیرید که به آن نقطه کور گفته می شود حتی دیگر تقویت کننده هم به کار شما نمی آید. چرا که عمل تقویت کننده زمانی صورت می گیرد که حداقل سیگنالی وجود داشته باشد. اینجاست که غیر از تقویت کننده نوبت به ریپیتر می رسد. این دستگاه ها دارای توان بالاتری نسبت به تقویت کننده ها می باشد. این دستگاه عالی کار می کند و با کمترین اتلاف انرژی بیشترین راندمان را دارا می باشد.

کاربرد ریپیتر های تقویتی آنتن

کاربرد ریپیتر مربوط به مکان هایی مانند روستا و معادن و البته جاده ها می باشد. به خوبی می توان امواج ضعیف گوشی را دریافت و آن ها را تبدیل به امواج قدرتمند کند. دو نوع Indoor و Outdoor از مهم ترین انواع این دستگاه ها می باشند. می توان در محیط های بالای 1000 متر از این آنتن ها استفاده کرد. اما نکته ای وجود دارد این است که شاید از شما تشخیص دستگاه مناسب برای نصب تقویت آنتن دهی به فراخور مکان ممکن نباشد.

برای همین بهتر است به منظور تشخیص مناسب ترین دستگاه آنتن دهی به سراغ یک فرد متخصص بروید. فرد متخصصان ویژگی های مکان را بررسی کرده و بهترین گزینه ها را به منظور تقویت آنتن دهی به فراخور محل به شما معرفی می کند. اما انواع آنتن های تقویتی را در ادامه خدمت شما به صورت مختصر معرفی می کنیم. سپس به سراغ خدمات شرکت کیان تلکام خواهیم رفت. با ما همراه باشید.

انواع آنتن های تقویتی و مشخصه های آنها

نوبت به بحث اصلی ما یعنی معرفی انواع آنتن های تقویتی می رسد. با ما همراه باشید تا مهم ترین این آنتن ها را خدمت شما معرفی کنیم.

آنتن لگاریتمی - Logarithmic antenna - kiantelecom.com

آنتن لگاریتمی

اولین موردی که قصد بررسی آن را داریم آنتن لگاریتمی می باشد. این آنتن دارای شباهت قابل توجهی به آنتن یاگی می باشد. اما تفاوت هایی را هم این دو آنتن دارا می باشند. برای نمونه آنتن یاگی دارای المنت می باشد که به جهت دهی این آنتن کمک می کند. این آنتن ها به خوبی می توانند سیگنال های باند های مخابراتی را به دستگاه تقویتی موبایل منتقل کنند. شکل ذورنقه ای را می توان رایج ترین شکل این آنتن ها دانست. شکلی که متشکل از تعدادی شاخه پیوسته است. بازه فرکانسی 800 تا 2500 به خوبی از سوی این آنتن ها پوشش داده می شود. در طیفی از شرایط جوی و آب و هوایی می توان شاهد بهترین عملکرد از سوی این آنتن ها بود.

آنتن امنی - omni antenna kiantelecom.com

آنتن امنی

آنتن امنی دیگر مدل شناخته شده از انواع  آنتن های تقویتی می باشد که در اینجا قصد بررسی آن را داریم. این آنتن ها نزد بسیاری از افراد به آنتن های 360 درجه شهرت دارند. به طوری که می توانند با چرخش دایره ای بخش قابل توجهی را پوشش داده و آنتن دهی کنند. شکل این آنتن ها اغلب استوانه ای می باشد. یکی از بهترین گزینه ها برای ایجاد لینک Point – To – Multipoint همین آنتن های امنی می باشند. برند های مختلفی اقدام به تولید این آنتن ها می کنند.

از برند های آمریکایی و لهستانی گرفته تا برند های چینی و تایوانی همه و همه بازار این لوازم را در دست گرفته اند. بسیاری از برند ها هم بسیاردر تولید آنتن های امنی خوب می کنند اما تولیدات آن ها به ایران وارد نمی شود. برای نمونه می توان به برند سیسکو اشاره کرد. آنتن های امنی تولید شده توسط سیسکو یکی از بهترین های این حوزه می باشند.

آنتن سکتور - sector antenna | kiantelecom.com

آنتن سکتور

نوبت بررسی مشخصات آنتن سکتور می رسد. ابتدا بیایید بررسی کنیم که ببینیم در کدام مکان ها استفاده از آنتن سکتور گزیه بهتری می باشد. اگر قصد تقویت آنتن دهی در مکانی با زاویه پوششی باز دارید و قصد ارائه سرویس در بازه فرکانسی 870 تا 690 هزار هرتز را دارید و می خواهید این شدت از سرویس تا مسافت های 15 کیلومتری ارائه گردد این آنتن گزینه مناسبی برای شماست.

قیمت دستگاه آنتن تقویت کننده موبایل

قیمت دستگاه های تقویت آنتن موبایل، بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوع دستگاه: دستگاه های تقویت آنتن موبایل، در انواع مختلفی مانند تک باند، دو باند، سه باند و چهار باند وجود دارند. قیمت دستگاه ها، با توجه به تعداد باندهای فرکانسی که پشتیبانی می کنند، متفاوت است.

توان خروجی: توان خروجی دستگاه، میزان سیگنال تقویت شده را تعیین می کند. هر چه توان خروجی دستگاه بیشتر باشد، کیفیت سیگنال تقویت شده نیز بیشتر خواهد بود. بنابراین، قیمت دستگاه های با توان خروجی بیشتر، بالاتر است.

اندازه منطقه تحت پوشش: اندازه منطقه تحت پوشش دستگاه، میزان فضایی را که سیگنال تقویت شده در آن منطقه قابل استفاده است، تعیین می کند. هر چه منطقه تحت پوشش دستگاه بزرگتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

کیفیت ساخت: کیفیت ساخت دستگاه، میزان دوام و کارایی آن را تعیین می کند. دستگاه های با کیفیت ساخت بالاتر، قیمت بیشتری دارند.

علاوه بر عوامل ذکر شده، عوامل دیگری نیز می توانند بر قیمت دستگاه های تقویت آنتن موبایل تأثیر بگذارند. از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برند سازنده: دستگاه های تقویت آنتن موبایل، توسط برندهای مختلفی تولید می شوند. دستگاه های تولید شده توسط برندهای معتبر، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

گارانتی و خدمات پس از فروش: گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه، می تواند بر قیمت آن تأثیر بگذارد. دستگاه هایی که دارای گارانتی و خدمات پس از فروش طولانی تری هستند، معمولاً قیمت بالاتری دارند.

خرید بهترین آنتن تقویتی موبایل

اگر برای خرید بهترین آنتن تقویتی موبایل به جمع بندی نهایی نرسیده اید و هنوز دغدغه و سوالات بسیاری در دهن دارید نگران نباشید، ما در شرکت کبان تلکام، بهترین اطلاعات را در زمینه خرید آنتن تقویتی موبایل در  اختیار شما قرار می دهیم تا بتوانید خرید ایمنی با توجه به نیاز خود داشته باشید. با توجه به ویژگی های متفاوت هر آنتن موبایل، باید با توجه به شرایط محیطی و نوع نیاز خود، یک آنتن تقویتی موبایل مناسبی را خریداری کنید. برای دریافت اطلاعات تکمیلی و مشاوره اختصاصی، از طریق راه های ارتباطی با ما در تماس باشید. با کیان تلکام می توانید بهترین خرید خود را انجام دهید پس زمان را از دست ندهید و همین الان اقدام کنید.

نوشته های مرتبط
یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *