گروه صنعتی تخصصی کیان تلکام
09127056630

تقويت کننده آنتن موبايل در نقاط كور

تقویت آنتن موبایل نقاط کور به اینگونه است که درصد نفوذ موبايل آنقدر بالا رفته كه نياز به يك ارتباط ، تبديل به ضرورت شده است. براي اين که ارتباط ثابت و پايداری با موبایل داشته باشیم به آنتن كامل موبايل و تقويت آنتن موبايل نياز داريم. مشكل آنتن‌دهي موبایل در شهرها از بتون و ديوار شروع مي‌شود و درنقاط دور افتاده ادامه پيدا مي‌كند. گسترش دادن دكل‌ هاي مخابراتي محدوديت‌ هايي دارد و به‌راحتي نمي‌توان تعداد آنها را افزایش داد. انرژي هایی که از هر آنتن متصاعد می شود، برای تقویت آنتن موبایل، محدوديت و استاندارد‌هايي دارد.

انتخاب بهترین نقاط برای نصب دستگاه تقویت کننده سیگنال موبایل

اگر ميزان انرژي ها از درجه استاندارد بيشتر باشد براي سلامتي انسان مضر است. در چنين شرايطي برای دستگاه تقويت‌ كننده آنتن موبايل ممكن است راهكاري مناسب به نظر برسند. البته دليلي ندارد كه بگوييم امواج اين دستگاه‌ های تقويت كننده آنتن موبايل سالم تر است، ولي از آنجايي كه اين دستگاه‌ تقويت‌ آنتن موبايل جايگزين‌هايي كوچك‌تر از دکل های BTS هستند، مي‌توان در فضاهاي خصوصی ‌تر با مضرات عمومي كمتري از دستگاه‌ تقويت‌ آنتن موبايل استفاده كرد.

استفاده از دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل در مناطق مسکونی

استفاده از تقویت کننده های آنتن موبایل در مناطق مسکونی و تجاری
استفاده از تقویت کننده های آنتن موبایل در مناطق مسکونی و تجاری

مثلا اگر فقط يك طبقه از ساختمان مشكل آنتن‌ دهي موبایل داشته باشد، به جاي يك دكل بزرگ مخابراتي، از چنين دستگاه‌ تقويت کننده ‌آنتن موبايل استفاده كنیم. تقویت آنتن موبایل تقويت‌كننده ‌های موبايل انواع مختلفي دارند. «تكرار‌كننده»، «تقويت‌ كننده ساختمانی» و «تقويت‌ كننده اتومبيل» همه این دستگاه های تقويت‌ كننده ‌آنتن موبايل يك كار را انجام مي‌دهند، سيگنالي را دريافت كرده و آن را با انرژي بيشتر ارسال مي‌كنند. البته مدل‌هاي مختلف اين سیستم ها و دستگاه ها فقط فركانس‌هاي خاصي را پوشش می دهند. پس علاوه بر قدرت دستگاه، پشتيباني از باند‌های مختلف و نسل‌هاي مختلف شبكه موبايل هم در اين تجهيزات متفاوت است.

شباهت دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل به مودم ADSL

براي افرادی كه در حركتند اين دستگاه ها (تقویت آنتن موبایل نقاط کور) در اندازه‌های كوچك طراحي مي‌شوند و بيشتر شبيه به مودم ADSL هستند.با توجه به طرحی که دارند برای خانه باشند یا اتومبیل،به همراه شارژر موبايل (معمولا براي گوشي‌هاي اپل) عرضه مي‌شوند و برق آنها از طريق شارژ فندكي يا برق شهر فراهم مي‌شود.

توان اين تقويت‌كننده های ‌آنتن موبايل معمولا تا 2 وات است. ولي به دليل فاصله كم با كاربر بهتر است براي حفظ سلامت فقط در مواقع نياز از آن استفاده شود. برد اين مدل تقويت ‌كننده آنتن تا حدود 200 متر است كه تقویت آنتن موبایل براي استفاده داخل خانه ‌هاي كوچك يا وسايل نقليه مناسب است. برای بررسی انواع آنتن موبایل باما همراه باشید.

تقويت کننده آنتن موبايل در نقاط كور شهری

مشخصه ظاهري و تفاوت اين دستگاه با مدل كوچك‌تر آن، يك «آنتن ياگي» شبيه به آنتن تلويزيون است و با همكاري فرستنده اصلي عمل تقويت آنتن موبايل را انجام مي‌دهد. براي نتيجه‌گيري بهتر، قبل از نصب تقویت کننده آنتن موبایل دو باند ساختمان توسط كارشناسان شرکت کیان تلکام بررسي می شود تا دستگاه مناسب انتخاب شود.

نصب و راه‌اندازي تقويت‌كننده‌هاي موبایل ساختمانی هم توسط متخصصان ما انجام مي‌شود و كاري نيست كه هر كسي از پس آن بر بيايد. تقويت آنتن موبايل در نقاط دور افتاده راه حل سريع براي تقويت آنتن‌دهي موبايل در مكان‌هايي كه در نقاط كور يا دور از دسترس دكل‌هاي بی تی اس (BTS) قرار گرفته اند استفاده کردن از تكرار‌كننده‌ هاي پرقدرت است. اين تقويت کننده های آنتن موبايل در نقاط دور افتاده توان تقويت سيگنال‌ها را در محيطي به وسعت 5 هزار مترمربع دارند.

راهكار تكرار ‌كننده ها (Repeater) در مناطق دور از BTS یا دکل های مخابراتی

repeater mobile
ریپیتر موبایل تولید ملی

راهکار تکرار کننده ها (ریپیتر موبایل) بيشتر براي كارخانه‌ها،شهرك‌هاي صنعتي و هتل‌ها كه در نقاطي دور از دسترس دكل‌هاي BTS قرار دارند توصيه مي‌شود. طبيعي است كه بررسي كارشناسي قبل از انتخاب اين راهكار بسيار مهم‌تر از موارد قبل است. تكرار كننده آنتن موبايل كاركرد بسيار دقيق و چاره‌سازي دارد و قادر است تحت ضعيف‌ترين شرايط آنتن‌دهي، امواج تلفن‌همراه را دريافت کرده و تقويت کند. اين وسايل سيگنال دريافتي را به ميزان بسيار زيادي تقويت مي‌كنند و به همين نسبت فرستنده قدرتمندی هم دارند.

تقویت آنتن موبایل در زیر زمین

با افزایش روزافزون تعداد کاربران تلفن همراه، مشکلاتی مانند ضعیف بودن آنتن دهی در طبقات پایینی ساختمان ها و به خصوص زیر زمین ها و پارکینگ ها به وجود آمده است. این مشکل می تواند برای ساکنان این طبقات آزاردهنده باشد و در مواقع ضروری مانند تماس های اورژانسی، مشکلاتی را به وجود آورد.

انواع دستگاه های تقویت کننده آنتن موبایل:

  • تقویت کننده های indoor: این نوع دستگاه ها برای استفاده در داخل ساختمان ها طراحی شده اند و برای تقویت آنتن دهی در طبقات پایینی و زیر زمین ها مناسب هستند.
  • تقویت کننده های outdoor: این نوع دستگاه ها برای استفاده در خارج از ساختمان ها طراحی شده اند و برای تقویت آنتن دهی در مناطق وسیع تر مناسب هستند.

 

تقویت آنتن موبایل در زیر زمین

 

تقویت آنتن موبایل در نقاط کور منزل

هنوز هم مکان هایی هستند که دارای پوشش آنتن دهی موبایل نیستند و نمی توان به راحتی مکالمه یا از اینترنت استفاده کرد. این مکان ها به طور معمول از ایستگاه های تلفن همراه دور می باشند.

راه حل این مشکل استفاده از تقویت کننده آنتن موبایل در نقاط کور منزل است. این دستگاه می تواند سیگنال های ضعیف موبایل را دریافت و تقویت کند و به شما امکان می دهد تا به طور واضح و بدون مشکل مکالمه کنید و از مزایای زیر استفاده کنید:

  • افزایش قدرت سیگنال: این دستگاه قدرت سیگنال موبایل را در خانه شما افزایش می دهد.
  • بهبود کیفیت مکالمه: با افزایش قدرت سیگنال، کیفیت مکالمات شما نیز بهبود می یابد.
  • دسترسی به اینترنت پرسرعت: با تقویت سیگنال موبایل، می توانید به اینترنت پرسرعت دسترسی داشته باشید.

سخن نهایی

انتخاب بهترین دستگاه تقویت کننده آنتن موبایل نقاط کور، نیاز به تجربه و دانش بالایی دارد، همینطور نحوه نصب این دستگاه نیز کار هر شخصی نیست و باید توسط متخصص انجام شود، به همین دلیل و با توجه به حساسیت این موضوع، کارشناسان کیان تلکام می توانند بهترین دستگاه را با توجه به موقعیت مکانی شما، معرفی کنند تا آنتن دهی آن منطقه به صورت عالی، تضمین شود، برای دریافت اطلاعات اختصاصی و دریافت مشاوره رایگان، از طریق راه های ارتباطی با ما تماس بگیرید تا با راهنمایی و مشاوره ما، بهترین خرید خود را انجام دهید، پس فرصت را از دست ندهید و همین الان تماس بگیرید.

سوالات متداول

  1. آیا تقویت کننده آنتن موبایل برای همه اپراتورهای تلفن همراه کار می‌کند؟
    تقویت کننده‌های آنتن موبایل می‌توانند برای همه اپراتورهای تلفن همراه کار کنند، اما باید دستگاهی را انتخاب کنید که با فرکانس‌های اپراتورهای مورد نظر شما سازگار باشد.
  2. آیا تقویت کننده آنتن موبایل نیاز به تعمیر و نگهداری دارد؟

    تقویت کننده‌های آنتن موبایل دستگاه‌های بادوام و کم استهلاکی هستند. با این حال، توصیه می‌شود به طور مرتب دستگاه را از نظر گرد و غبار تمیز کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل شود.

  3. آیا تقویت کننده آنتن موبایل طول عمر باتری سایر دستگاه‌های بی‌سیم مانند تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد؟

    خیر، تقویت کننده آنتن موبایل به طور خاص برای تقویت سیگنال‌های تلفن همراه طراحی شده است و بر طول عمر باتری سایر دستگاه‌های بی‌سیم تاثیر نمی‌گذارد.

نوشته های مرتبط
2 دیدگاه
نوید

سلام توی منطقه ما آنتن دهی موبایل خیلی ضعیفه واقعا کلافه شدیم چه نوع دستگاه تقویت کننده موبایلی برای ما مناسبه؟

مدیریت

سلام دوست عزیز می تونید برای دریافت مشاوره اختصاصی و خرید بهترین دستگاه تقویت کننده موبایل با کارشناسان ما تماس بگیرید
09127056630

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.فیلد های مورد نیاز علامت گذاری شده اند *